Donderdag 23 oktober - Reisverslag uit Rangoon, Myanmar van Edzo & Brigitte Boven - WaarBenJij.nu Donderdag 23 oktober - Reisverslag uit Rangoon, Myanmar van Edzo & Brigitte Boven - WaarBenJij.nu

Donderdag 23 oktober

Door: Edzo

Blijf op de hoogte en volg Edzo & Brigitte

23 Oktober 2014 | Myanmar, Rangoon

Vandaag van Nyaung Shwe naar Yangon. Al vóór de wekker (7.00 uur) wakker door een haan die maar bleef proberen de hele stad wakker te krijgen :-) Ontbeten en de eigenaresse van het hotel gedag gezegd. Nyi Nyi stond ons op tijd op te wachten en op weg naar het vliegveld nog een oud klooster met tempel bezocht. Dat is nu een opleidingsinstituut voor monniken die er driftig hardop pratend aan het repeteren waren. Op enig moment ging de leraar weer aan de slag met op het bord schrijven en hadden er twee jonge monniken duidelijk moeite om vanaf afstand op het bord te kunnen lezen. Ze keken beetje vertwijfeld rond, serieus als ze zijn, maar toen Brigitte haar bril even oplichtte en ze vragend aankeek van 'moet je hem even lenen' kon er zowaar een grote grijns af :-)

We waren ruim op tijd op het vliegveld, ondanks onze zeer relaxed rijdende chauffeur. Daar Nyi Nyi en de chauffeur gedag gezegd en ingecheckt. Dat gaat er heel rap en we krijgen steeds meer het gevoel dat je hier een compleet munitie depot in je handbagage kunt meenemen :-)

De vlucht vertrok redelijk op tijd en ondanks lichte turbulentie, lekker snel weer in Yangon. Daar werd de bagage ook de aankomsthal ingeschoven, voor Brigitte haar duffel moest ik zelfs eindje naar buiten lopen om hem op te halen en alles bij aankomst weer door de scanner. Ook hier kreeg ik niet het gevoel dat er nu zo op de inhoud gelet werd :-)

Door een gids en een driftig winden latende chauffeur naar het East Hotel gebracht. Ook voortvarend, maar goed, de chauffeur had 'wind mee' zullen we maar zeggen :-) Soms is verkouden zijn een uitkomst :-)

We hebben nu kamer 402, na eerder 704 (7e verdieping) 503 en nu dus 402. We komen steeds lager te zitten. In ieder geval hebben we schitterend uitzicht over Yangon, zoals jullie op Facebook kunnen zien :-) Op 20 centimeter van het raam een muur van de naastliggende bioscoop :-) Ach, het is maar voor één nacht en we voelen ons hier ondertussen al beetje 'thuis'. Bij het inchecken waren de paspoorten zelfs al niet meer nodig :-)
Na installatie op de kamer en het even van het uitzicht genieten, naar beneden voor een Croque Monsieur en een espresso/thee. 's-Middags lekker op bed liggen lezen.

Morgenochtend om 9.30 uur de pick-up voor de vlucht van Yangon naar Sittwe en de tocht naar Mrauk-U (spreek uit MiauwOe).