Aftellen..... - Reisverslag uit Heusden, Nederland van Edzo & Brigitte Boven - WaarBenJij.nu Aftellen..... - Reisverslag uit Heusden, Nederland van Edzo & Brigitte Boven - WaarBenJij.nu

Aftellen.....

Door: EdzoBrigitte

Blijf op de hoogte en volg Edzo & Brigitte

15 September 2014 | Nederland, Heusden

Hallo allemaal,

Het aftellen is begonnen en de voorbereidingen zijn opgestart voor onze aanstaande reis naar Myanmar (inderdaad, het "voormalige" Birma). Voor diegenen die nu "lost in space" zijn, dit ligt in Azië, tussen India en Thailand. Bij Schiphol rechtsaf dus :-)

Het lijkt ons een bijzonder land, eigenlijk nog niet eens zo lang "open" voor het toerisme en kleine stapjes aan het zetten op weg naar democratisering. De godsdienst is het boeddhisme, zodat de bevolking vriendelijk en vredelievend schijnt te zijn. Wij gaan het zien of dat ook echt zo is.

We starten in Yangon (voormalig Rangoon) en gaan onder andere naar de bekende bezienswaardigheden zoals Mandalay (inderdaad, van dat liedje), Bagan (de vallei met de vele pagodes en tempels, en inderdaad: ook met de luchtballon) en het Inle-meer. Maar ook minder bekende gebieden, zoals Mrauk-U. Ook staan een bezoek aan een olifanten opvang, een fietstocht, een trekking van twee dagen en een kook workshop op het programma. En veel pagodes, tempels en kloosters.

We hebben daar geen mobiel bereik, dus we zullen het moeten hebben van de schaars aanwezige Wifi in de hotels. Garantie dat we dus zeer regelmatig reisverslagen en foto's kunnen plaatsen is er niet........

Groetjes,
Brigitte & Edzo