Het verdere verloop - Reisverslag uit Houffalize, België van Edzo & Brigitte Boven - WaarBenJij.nu Het verdere verloop - Reisverslag uit Houffalize, België van Edzo & Brigitte Boven - WaarBenJij.nu

Het verdere verloop

Door: EdzoBrigitte

Blijf op de hoogte en volg Edzo & Brigitte

23 Juni 2015 | België, Houffalize

Op vrijdagavond kwam de buurman nog even langs om te vragen of alles naar onze zin was en of we nog vragen hadden. Gelukkig spreekt hij goed Engels, zodat het gesprek redelijk vlot verliep. Eigenlijk hadden we geen vragen, zodat we over de verbouwing van het huisje hebben gesproken. Hij werkt zelf bij de ING in Luxemburg, maar ze zijn hier komen wonen vanwege de rust. Om die reden hebben ze ook het naastgelegen kleine boerderijtje gekocht, om het te kunnen verhuren en dus niet constant buren te hebben.

De zaterdag een wandeling gemaakt vanuit het huisje naar de andere kant van de heuvel. Ook weer een erg mooie wandeling, een beetje "verstoord" doordat over de weg door dat dal een motortocht liep en er dus een enorm aantal motoren door het dal reden, met het nodige motorlawaai dus. Aan het begin van de middag terug en 's middags nog de kwalificatie van de Formule 1 zitten kijken op RTBF2. Weer een goede kwalificatie van Max Verstappen! Daarna de sauna in,onder de douche doorgelopen en eten gaan maken. Tijdens het eten besloten om eens te kijken wat een Wii spelcomputer nu precies inhoud. Nu, dat hebben we geweten. Ergens rond middernacht hebben we ons los weten te rukken van een vreselijk verslavend spel:-) Goed dat we thuis zo een ding niet hebben :-)

De zondagochtend even snel wat boodschappen gedaan in Houffalize. Na thuiskomst is Brigitte een rondje gaan hardlopen, nu zelfs 6 kilometer gehaald en ze had nog ruim adem over ondanks de heuvels. Ze had wel een aantal regenbuien op haar hoofd gehad, dus ze zag eruit als een verzopen kat :-) Ik had ondertussen het kacheltje aangestoken en me voor de TV geïnstalleerd voor de Formule 1 en daarmee de middag volgemaakt.Brigitte heeft zich die middag beziggehouden met het maken van een overheerlijke appelcaketaart en een lekker toetje. 's Avonds de film Warhorse gekeken, die Bluray stond hier in de kast. Goede film.

Voor maandag was regen voorspeld, nou dat klopte wel inderdaad. Het heeft zo een beetje de hele dag geregend. De ochtend eerst een gat in de dag geslapen en tegen de middag boodschappen gaan doen in Bastogne en de "rest" van de middag lekker kacheltje aan en eigenlijk weinig zinvols gedaan. 's Avonds onszelf weer aan de Wii spelcomputer vergrepen tot ook weer ergens het middernachtelijk uur. Net voor het einde van het spel liep de spelcomuter vast en bleef hard piepen, dus maar uitgezet en naar bed gegaan. We zullen nooit weten hoe het spel afloopt.........

Nu is het dinsdagochtend, nog steeds regen, maar volgens de weerberichten zou het vanmiddag droog worden. Dan willen we nog een klein rondje gaan wandelen in de buurt van Canal de Bernistap. Daarover later meer.

• 23 Juni 2015 - 18:21

Fred & Marianne:

Hallo daar vanuit Frankrijk. Zo te horen hebben jullie het naar je zin daar. Maar hoe kan het ook anders in het mooie Ardenese land. Geniet er nog even van, dan doen wij het ook!