Heenreis en aankomst.....een verhaal op zich. - Reisverslag uit Houffalize, België van Edzo & Brigitte Boven - WaarBenJij.nu Heenreis en aankomst.....een verhaal op zich. - Reisverslag uit Houffalize, België van Edzo & Brigitte Boven - WaarBenJij.nu

Heenreis en aankomst.....een verhaal op zich.

Door: EdzoBrigitte

Blijf op de hoogte en volg Edzo & Brigitte

14 Juni 2015 | België, Houffalize

De heenreis op een vrijdagmiddag. Altijd gezellig met zoveel mede weggebruikers. We namen vol goede vakantiezin de rondweg Den Bosch en kwamen al snel in de file net voor de aansluiting met de A2. Na drie kwartier vertraging in verband met een sluiproute door Vught aan de verdere reis begonnen. Bij Eindhoven was het weer prijs. De doorgaande A2 stond vast, terwijl we over de parallelbaan iedereen lekker door zagen scheuren. Bij Leende wederom vertraging (het blijft in Nederland moeilijk om 3 rijbanen op 2 rijbanen te proppen en uiteraard bij Maastricht de volgende file. We hadden er al dikke pret in en al zingend de grens over naar Luik. Om Luik heen uiteraard nog veel kunnen socializen met de nodige mede weggebruikers en vervolgens "na het ronden van Luik" de eigenaar van het huisje gebeld dat we nu toch echt in de buurt kwamen (dat werd blijkbaar op prijs gesteld, zodat ze hun Frans nog even konden oefenen :-)...). Bij Remouchamps op de E25 weer een korte file, waarna we na 4 uur rijden (2½ uur zou normaal zijn) hier bij het huisje aankwamen.
Het huisje en omgeving zien er goed uit, dus dat maakte de "lange reis" dan al snel weer goed. Een rondleiding gehad van de eigenaresse (uiteraard alles in het Frans) en besloten de auto achteruit de oprit op te parkeren. Tja, dat ging dus niet goed: volle auto, slecht zicht, man achter het stuur, scheef uitkomen, met achterband tegen een leistenen randje en pssssssssssssssstttt........scheur in wang van de linker achterband gereden. De nodige krachttermen konden het leeglopen niet bepaald tegenhouden dus maar eerst alles uitgeladen en het huisje in gebracht. Vervolgens de band eraf en vervangen door de thuiskomer, een soort van stepwieltje. De rest van de avond op internet maar gezocht naar een bandencentrum hier in de buurt. Iets als de Kwik-Fit, Euromaster of Profile Tyrecenter kennen ze hier niet, het is meer een boerenschuur achter een huis en die heet dan "Centre de pneus" of zoiets.
Laat aan het eten en na een paar neutjes het mandje opgezocht, om de zaterdagochtend maar verder te zien.

• 14 Juni 2015 - 16:01

Arie En Annie:

Hallo Edzo en Brigitte,
    Dat is genieeeeeeeten van jullie belevenissen.!
    Filéééééétjes, autorijlessen, wandelingen, buitenlandse taalcursussen.
    Ja wij genieten zeker mee.