Dinsdag 14 oktober, dagprogramma - Reisverslag uit Pagan, Myanmar van Edzo & Brigitte Boven - WaarBenJij.nu Dinsdag 14 oktober, dagprogramma - Reisverslag uit Pagan, Myanmar van Edzo & Brigitte Boven - WaarBenJij.nu

Dinsdag 14 oktober, dagprogramma

Door: Edzo

Blijf op de hoogte en volg Edzo & Brigitte

14 Oktober 2014 | Myanmar, Pagan

Zoals in een eerder verslag is te lezen ging de ballonvaart vanochtend helaas niet door vanwege het slechte weer. Dus weer terug naar het hotel en daar eerst ontbeten. Vervolgens nog even bijgeslapen. Brigitte is nog steeds erg verkouden en (1+1=3) ik begin het ook te worden....... Dus nog even 2,5 uur geslapen en rond 10.00 uur 'opgestaan'. Geprobeerd een mail te versturen naar Pangea, aangezien de refund via de touroperator dient te lopen, maar ontvangen van mail lukt hier wel, maar verzenden nog steeds niet. Vervolgens naar de lobby gegaan en twee fietsen gehuurd om naar Old Bagan te gaan. Lachen, met zadel op de hoogste stand heb ik nog het idee dat ik op een driewieler aan het rijden ben :-). De spullen 'gepakt' en op pad. Eerste via New Bagan naar de weg naar Old Bagan en al snel na het verlaten van New Bagan zagen we oude tempels staan, dus die eerst maar eens op de foto gezet. Wat tussen de tempels doorgelopen en foto's gemaakt. Op enig moment zag ik iets 'zilvers' voor de tempel liggen wat me bekend voorkwam :-) Vreemd dat je op blote voeten rond tempels mag lopen, met schoenen uit dus, maar dat je in een tempelcomplex dus wel condooms mag gebruiken....... :-) Weer wat geleerd :-)
Bij het volgende tempelcomplex, met grote tempel en een kleinere ('het zusje') gestopt en daar werden we aangesproken door een jongeman. Op zijn vraag waar we vandaan kwamen kregen we na het noemen van Holland te horen 'Ah, Van Persie, Robben,....... I like Dutch football team'. Uitgelegd dat na de blamerende nederlaag tegen dwergje IJsland men er in Nederland nu wellicht iets anders over denkt :-) Het blijkt dat hij Engels studeert en in zijn laatste jaar zit. Tja, hopelijk kennen ze ook vervolgonderwijs hier :-) Maar hij liep wel netjes met ons mee om uitleg te geven over de tempel en aan het einde van de rondleiding kwam uiteraard de bekende aap uit de mouw :-) Hij maakt toevallig naast zijn drukke studie ook nog 'sandpaintings' :-) Wat een toeval toch allemaal, maar zo een ding hadden we gister toevallig al gekocht :-) Bij het betreden van de tempel waren we een Amerikaan tegengekomen, waarmee we aan de praat zijn geraakt. Andy woont in Bangkok en zijn vrouw en dochter zijn voor 10 dagen naar haar familie toe. Zoals hij mooi wist te vertellen vond zijn vrouw het een prima idee als hij (om bekende redenen) niet alleen in Bangkok zou blijven :-) Hij mocht dus best alleen op de fiets vanuit Bangkok een 'rondje Myanmar' gaan maken, waar hij nu dus mee bezig was. Hij vond de GoPro van Brigitte wel interessant en wilde graag fietsend op de film. Zo gezegd zo gedaan en we zijn een heel eind met hem opgefietst. Gezellige gast, met humor, dus we hebben ons allerminst verveeld. Weer een contact voor na de vakantie :-)
Vervolgens in Old Bagan afscheid genomen van Andy en weer terug naar het hotel gefietst. De zon was al vanaf rond de middag stevig gaan schijnen en we begonnen aardig op temperatuur te komen op onze 'driewielers' :-) Via een marktje voor een tempel, waar Brigitte een originele Birmese tas heeft gekocht (ja hoor, ze kon het weer niet laten :-), maar OK, € 3 was ook geen geld), weer naar het hotel.
Na terugkomst in het hotel nog in het zwembad wat afkoeling gezocht en 's avonds de spullen bij elkaar geraapt voor onze fietstocht die morgen op het programma staat.

• 14 Oktober 2014 - 17:21

Fred & Marianne:

Jammer van die ballonvaart zeg, maar gelukkig is er nog voldoende te zien op de grond. Het blijft leuk om jullie verhalen te lezen.
    Groetjes
    Fred & Mariann

• 14 Oktober 2014 - 23:44

Arie En Annie:

Hallo Brigitte en Edzo,
    Wij genieten van jullie foto's en erg mooie verhalen, gezellig beschreven , alsof we van de zijkant meekijken.
    En dan doen we natuurlijk ook. Jammer van de ballonvaart, maar heel en gezond, is ook wel prettig, toch?
    Was al aan het schrijven en had niet door dat het Marian en Fred waren, lachen hoor.
    Maar ja, ik zei al, moeten jullie ook niet tegelijk op vakantie gaan. Daar raakt deze tante van in de war. Maar wel leuk.
    Geniet van jullie verdere reis.
    Groeten van
    Arie en Annie.