Dinsdag 7 mei - Reisverslag uit Antananarivo, Madagascar van Edzo & Brigitte Boven - WaarBenJij.nu Dinsdag 7 mei - Reisverslag uit Antananarivo, Madagascar van Edzo & Brigitte Boven - WaarBenJij.nu

Dinsdag 7 mei

Door: Edzo

Blijf op de hoogte en volg Edzo & Brigitte

08 Mei 2013 | Madagascar, Antananarivo

Dinsdag 7-5: Van Antananarivo naar Tulear
Aangezien onze vlucht naar Tulear pas in de middag ging, de ochtend lekker op ons gemakkie kunen doen. Toch redelijk op tijd eruit en ontbeten en vervolgens onze duffels weer ingepakt en wat foto's bewerkt in de camera. Al vroeg aan de lunch begonnen en aangezien het ontbijt nog aan het verteren was gekozen voor een Croque Monsieur. Nou, kleine porties kennen ze in het Combava hotel niet......... :-)Wat een hap weer :-)
Om 12 uur richting vliegveld en zelfs op Antananarivo is het geen probleem om een 1,5 liter fles water mee door de controle te krijgen :-).
De vlucht via een omweg (via Fort Dauphin) ging weer keurig op tijd en we waren zelfs weer iets te vroeg in Tulear. Daar stond de chauffeur al op ons te wachten, met één kruk........:-). Bij het inladen van de bagage van de kar in de achterbak kwam opeens iemand 'helpen' die daarvoor nog een fooi verwachtte blijkbaar en toen die deze niet snel genoeg kreeg mij het woord 'sekreet' toemompelde. Toch maar 200 Ariary gegeven, ondanks het naar ons idee scheldwoord. Ondanks de kruk ging het rijden, in de oude Franse bak, nu inclusief een vervaarlijk Formule 1 geluid weer voortvarend. De 'stad' ziet er niet erg 'toegankelijk' uit en beide kregen we een 'unheimisch' gevoel bij deze stad. Beide konden we het moeilijk verwoorden waar hem dat nu in zat. Aangezien het hotel geen eigen restaurant heeft, werden we gelukkig per auto vervoerd naar het restaurant. Onze chauffeur van die middag, vanwege het mooie F1 geluid van zijn auto door mij maar Alonso genoemd, wist eerst niet precies naar welk restaurant hij ons moest brengen. Aangezien hij alleen maar Frans sprak, was dit eerst even niet duidelijk, maar toen we opeens weer voor het hotel stonden, viel de Ariary bij ons :-). Weer opnieuw op pad, nu een geheel andere kant op. Wat opviel is, dat de stad om 19.00 uur al volledig 'uitgestorven' leek en er waaiden van allerlei zakjes en papier over de straat. Het leek net een wild-west stadje en ieder moment verwacht je een aantal outlaws die midden op straat met de plaatselijke sherrif een 'shoot-out' beginnen :-).
Het restaurant, 'Le Corto Maltese', leek in eerste instantie een soort van open bar met wat tafeltjes, maar het eten was er uit de kunst. Alleen de witte wijn was wat minder. Na het uitstekende diner door Alonso weer naar het hotel gebracht.

• 08 Mei 2013 - 10:20

Tanja En Lex:

Hoi Brigitte en Edzo,
    Jullie reisbelevenissen lezen we met veel plezier. En het zijn inderdaad belevenissen. Goed om te horen dat jullie het naar je zin hebben daar en dat alles tot nu toe goed gaat.
    Geniet van het mooie land!!
    Tanja en Lex.

• 08 Mei 2013 - 12:38

Pa:

Spannend om te lezen en met de foto's erbij gaat het echt leven. Naar wie kijken die apen, naar E of B. Zo ik bijna heel Chili en Bolivia kien, zit ik ook al jullie plaatsen te googelen. Ga zo door met jullie verslagen. HIER AF EN TOE ZELFS WARME DAGEN. Groetjes, Pa

• 08 Mei 2013 - 12:49

Pa:

Nog even. Kwam vanmorgen toevallig mijn tostiapparaat tegen en dacht, dat is lekker. Ga na jullie verslag gelezen te hebben zoeken, wat een monsieur Croque is en wat blijkt: toeval bestaat niet.
    Pa

• 10 Mei 2013 - 16:06

J.Boven:

GEFELICITEERD, PA

• 12 Mei 2013 - 16:43

Edzo & Brigitte Boven:

Dank je voor de felicitatie alvast.
    We zijn net terug van de trekking en zitten nu in hotel in Fianarantsao (met Wifi).
    Er zijn dus nog de nodige verslagen te verwachten.