Azoren en Lissabon - Reisverslag uit Mosteiros, Portugal van Edzo & Brigitte Boven - WaarBenJij.nu Azoren en Lissabon - Reisverslag uit Mosteiros, Portugal van Edzo & Brigitte Boven - WaarBenJij.nu

Azoren en Lissabon

Door: Edzo & Brigitte

Blijf op de hoogte en volg Edzo & Brigitte

15 Juni 2011 | Portugal, Mosteiros

Hallo allemaal,

Hierbij even een kort verslag van onze reis naar de Azoren (São Miguel) en Lissabon.

Het eiland São Miguel heeft ons blij verrast. We wisten niet precies wat we konden verwachten na vorig jaar op La Palma al op een vulkanisch eiland geweest te zijn. São Miguel kent steile rotsachtige kusten, erg ruig en mooi, met name als er een flinke branding is.
De vulkanische activiteit bij Caldeiras Velha (een bubbelende blubbermassa die stinkt naar zwavel) en een "warmwaterbron" met soort van grote "badkuip"(hadden we warmer verwacht) was erg bijzonder om te zien.
Met name de vulkanische activiteit bij het meer van Furnas is erg bijzonder. Daar kwam de stoom echt uit de grond en op een paar plaatsen zelfs stomend en kokend water/modder. Erg mooi. Er zijn daar gaten in de grond, waar hotels, restaurants, maar ook de plaatselijke bevolking een soort van stoofpot kunnen maken in grote ketels.
Daarnaast op São Miguel naar één van de twee enige theeplantages in Europa geweest. Dat is echt bijzonder om in een thee fabriek te staan met echt oude machines. Je waant je echt zo een 100 jaar terug in de tijd.
Met name door het wat slechtere weer de laatste paar dagen minder wandelingen kunnen maken dan we gepland hadden. Echter een bijzondere belevenis daar, met name door de aanwezige vulkanische activiteit.

In Lissabon goed weer en we hebben nu drie dagen door de stad gewandeld. Het is een erg mooie stad. Op onze dag van aankomst was het feest, tot diep in de nacht/ochtend. Maandagochtend lag de stad vol met bierflessen, peuken en plastic bekertjes en rook de stad met name erg "geel". Blijkbaar is wildplassen hier niet echt strafbaar :-) De stad was maandagavond weer goed als opgeruimd en schoongespoten, echter de "gele lucht" hangt er op sommige plaatsen nog steeds.
Op straat veel zwervers en bedelaars. Je ziet goed dat het geen "rijk" land is, hoewel je in Europa bent. Met name de liftjes (elavadors) en de trammetjes zijn erg leuk om te zien. Het kasteel São Jorge is een aanrader.

OK, tot zover even ons reisverslag.

Groetjes
Brigitte & Edzo